DISKUSE
Sametime (8)
23.04.2021 09:41

Agent který je spuštený čtenářem by měl modifikova... (3)
16.04.2021 16:07

LCConnection - Oracle (2)
08.04.2021 11:16

RTF Scrollbar (2)
21.01.2021 23:27

Export textu do hlavičky MS Word dokumentu pomocí ... (2)
21.01.2021 18:48

Nemá created (2)
09.01.2021 08:46

Problém s polem From v mailech posílaných přes SMT... (1)
30.11.2020 14:30

Agent log (1)
04.08.2020 13:17


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE

Rozdíly v marketingových aktivitách

Vytisknout článek

Stačí se jen běžným způsobem dívat kolem sebe, aby si každý z nás všiml, že s marketingem české IBM není něco v pořádku.


Podívejme se na několik příkladů:
  • na serveru Živě už druhým týdnem probíhá nákladná kampaň společnosti Microsoft propagující ITforum03, které se bude konat v listopadu tohoto roku v Kodani v Dánsku. První týden intersticial, druhý týden prestižní pozice nahoře na stránce. Dražší pozice na Živě snad ani neexistují, nicméně jejich použití je pochopitelné - prestižní reklama pro prestižní akci. Naproti tomu IBM o obdobné akci Software Symposium 2003 pořádané letos v květnu v německém Mnichově informovala novináře prostřednictvím zprávy v informačním bulletinu z 28.3.2003 rozesílaném agenturou Mmd Public Relations.
  • známý je případ ztráty domény lotus.cz, psali jsme o něm u nás na serveru ve článku Jak je to s doménou Lotus.cz?. V sousedním německu je to jiné. Doména lotus.de je ve vlastnictví IBM a tým pracovníků Lotus Software se o ni příkladně stará. Používá ji k propagaci produktů Lotus a informuje uživatele o aktivitách a novinkách týkajících se produktů Lotus. Česká strana je bez národní domény a k informování o probíhajících akcích používá stránku společnou pro celou IBM (zde). Když pominu nelogické řazení jednotlivých akcí, které nejsou řazeny podle data začátku akce, musím si všimnout dvou věcí. První, v seznamu nejsou uvedeny všechny akce, které partneři IBM pořádají a kterých se pracovníci IBM účastní, ale pouze některé. Podle jakého kritéria se akce vybírají a proč na seznamu některé chybí? Druhá, v seznamu akcí není rozlišeno, které části IBM se akce týká, na jedné hromadě jsou HW i SW a rozlišení jednotlivých softwarových brandů je zbožné přání.
  • překvapilo mě, že německá IBM věnuje prostor na titulní straně české výstavě INVEX 2003, na které bude společnost serVonic vystavovat Unified Communication Suite. O týden později začíná v bavorském hlavním městě Mnichově obdobná výstava Systems 2003. Dostane se na stránky české IBM zpráva o českých účastnících nabízejících řešení na technologiích IBM? Jak dokazuje pohled do archivu zpráv, Systems je výstavou mimo rozlišovací schopnost české IBM.


Shrnuto a podtrženo, přestože každý jeden z uvedených příkladů je bezvýznamný a pro někoho možná i malicherný, dohromady vykreslují obraz poměrně jasný. V porovnání se svou konkurencí, ale i v porovnání se "sesterskými" reprezentanty Lotus software v sousedních zemích, tahá v marketingu a propagaci český tým IBM za výrazně kratší konec. Změní se to?

Autor: Emil Čelustka
Datum: 17.09.2003


Sdílet článek Seznam komentářů

Zatím nebyl přidán žádný komentář. Buďte první!


Související články:
» 

» 

Marketing Lotusu reaguje!

 (Události, 26.04.2004)

» 

IBM kupuje jednu firmu za druhou

 (Události, 06.04.2004)

» 

IBM dělá reklamu!

 (Události, 22.03.2004)

» 

Kdo vystavuje na INVEXu

 (Události, 07.10.2003)