DISKUSE
Traveler se nepřipojí (2)
25.06.2020 08:20

Výběr lidí z AK tiskne jen 3 (2)
22.05.2020 07:41

Sametime 8.0.2 
20.05.2020 15:22

Access to data denied (4)
20.04.2020 15:49

IBM zastavilo provoz knowledge center 
27.03.2020 12:55

Zjištění frontendu/backendu agenta v LotusScriptu (1)
17.03.2020 20:51

export ACL do csv (1)
20.02.2020 09:54

Export textu do hlavičky MS Word dokumentu pomocí ... (1)
10.02.2020 09:14


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE

Marketing Lotusu reaguje!

Vytisknout článek

Situace musí být hodně vážná, protože před několika měsíci bylo něco takového pouhou utopií. Posledních 14 dnů vykazuje marketingové oddělení IBM Lotus nebývalou aktivitu ve prospěch produktů Notes/Domino. Jenže každý obrat na pětníku vyvolává i otázky, proč k němu došlo?


13. dubna jsem ve článku Podíl IBM na trhu messagingu bude klesat zmínil i diskuzi, která se rozvinula pod článkem na serveru Lotus Geek Rockyho Olivera z 9. dubna. Vše nasvědčuje tomu, že Rocky svým článkem a úvahou nad nepříliš optimistickou zprávou Radicati Group ťal do živého. Zmíněná diskuze pohnula nejen Ed Brillem, managerem Lotus Competitive Project Office, ale i Alanem Lepofskym, Lotus Senior Marketing Managerem. Oba zmínění marketéři IBM se citované diskuze aktivně zúčastnili.

Ed Brill reagoval na článek Rockyho Olivera 12. dubna 2004 ve svém weblogu dostupném ze stránek Lotus.com notickou: Reasons for continuing to use Notes/Domino. Alan Lepofsky publikoval stať Why IBM Lotus Notes and Domino matters -- a word from the front lines, ve které se mimo jiné říká: ...Alan Lepofsky prepares readers for the May launch event by discussing the reason Lotus Notes and Domino are stronger than ever.Ve článku je uvedeno datum 6. dubna, ale podle mě se odkaz na titulní straně Lotus.com objevil až 13. dubna, nejspíše jako jedna z reakcí na události odstartované článkem na Lotus Geek.
Nepodepsaným článkem ze 20. dubna 2004 See all the awards Lotus Notes and Domino 6 has won! se ovšem IBM chytá doslova za nos. Najednou jsou IBM dosud opomíjená ocenění nejrůznějších časopisů dobrá! Situaci pak dokresluje zpráva o uvedení R7 beta - po měsících neustálého omílání Workplace je web Lotus.com plný zpráv o Notes/Domino. Co se vlastně stalo? Co vedlo k tak radikální změně?

Především, Radicati Group vydala pro IBM nepříznivou zprávu o provedeném průzkumu. Osobně se jejímu pesimismu vůbec nedivím, protože IBM svou zlatou žílu (nejen barvou brandu), zanedbávala opravdu nestydatě a mnohokrát jsem na tuto skutečnost na stránkách tohoto serveru poukazoval i já. Druhou událostí byla patrně již několikrát zmiňovaná úvaha a diskuze na serveru Lotus Geek. Rocky Oliver je uznávanou celebritou a pokud to řekne naplno někdo takový, začínají uvažovat i marketéři IBM. Třetí událostí je uvedení Lotus Workplace 2.0, plánované na květen. Je tedy nejvyšší čas připomenout zákazníkům, že Lotus má i jiné produkty, než se zase všude bude mluvit jen a jen o Workplace. Jenže ... vše nasvědčuje tomu, že Workplace 2.0 nesplní všechna očekávání do něj vkládaná. Nemyslím tím vůbec, že by to nebyl zajímavý produkt, ale že v něm nebudou zdaleka všechny funkce, které jsme marně hledali ve verzi 1.1 a které měly být součástí 2.0.

Co si myslíte vy? Který z uvedených důvodů měl podle vás největší váhu? Nebo existují nějaké další důvody?


Autor: Emil Čelustka
Datum: 26.04.2004


Sdílet článek Seznam komentářů
 
Od
Téma
 Datum
karel
Tak to mne opravdu dojalo.
26.04.2004 20:05

Související články:
» 

IBM vs. Radicati - kdo má pravdu?

 (Události, 16.08.2004)

» 

» 

» 

» 

IBM kupuje jednu firmu za druhou

 (Události, 06.04.2004)

» 

IBM dělá reklamu!

 (Události, 22.03.2004)