DISKUSE
Traveler se nepřipojí (2)
25.06.2020 08:20

Výběr lidí z AK tiskne jen 3 (2)
22.05.2020 07:41

Sametime 8.0.2 
20.05.2020 15:22

Access to data denied (4)
20.04.2020 15:49

IBM zastavilo provoz knowledge center 
27.03.2020 12:55

Zjištění frontendu/backendu agenta v LotusScriptu (1)
17.03.2020 20:51

export ACL do csv (1)
20.02.2020 09:54

Export textu do hlavičky MS Word dokumentu pomocí ... (1)
10.02.2020 09:14


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE

Podíl IBM na trhu messagingu bude klesat

Vytisknout článek

Radicati Group publikovala studii IBM Lotus Messaging Software, Market Analysis, 2004 - 2008. Závěry Radicati nejsou pro IBM vůbec příznivé.


Podle studie Radicati drží IBM s produktem Lotus Domino 24% současného trhu se software pro firemní messaging (existuje pro to vůbec český výraz?), což by na konci roku 2004 mělo představovat téměř 86 mil. uživatelů. Ve stejné době by měl podíl Lotus Workplace dosáhnout 1% trhu, tj. 3,7 mil. uživatelů.

Radicati očekává, že do roku 2008 Workplace naroste na 6%, tj. 38,4 mil. uživatelů, což zní docela slibně. Jenže ve stejné době by Lotus Domino měl mít pouze 11% trhu, tj. 76,8 mil. uživatelů. Jinýmy slovy - Workplace sežere Dominu 10 mil. uživatelů a měl by získat 28 mil. nových. Zato Domino bude stagnovat, v počtu uživatelů bude mírně klesat a jeho tržní podíl na rostoucím trhu se bude propadat.

Tyto strašlivé vize podtrhují neuspokojivou situaci v komunikaci mezi IBM a jejími zákazníky. Hezky to vyjádřil Christoper Byrne v komentáři ke článku na serveru Lotus Geek:

3. The message has been and still remains to be confusing to many people, who ask themselves "What exactly is IBM's direction this moment. Are they still focusing on Verticals? Why would I deploy LWM when I already have Notes? Why should I be forced into a Websphere/J2EE architecture? Why are IBM Sales reps telling me that Notes is legacy and I need to migrate, while also being told that IBM is solidly committed to its customer base? etc etc."

Nejsem tedy zdaleka sám, kdo IBM klade otázky, na které IBM neodpovídá dostatečně jasně a srozumitelně. Přesto se pesimistické vize Radicati nemusejí naplnit. Stačí, aby IBM začala více naslouchat svým zákazníkům a dlouhodobě a trpělivě odpovídala na jejich dotazy. Stačí, aby si uvědomila jedinečnost produktové řady Notes/Domino a věrnost, kterou zákazníci k těmto produktům zachovávají. Aby je nenutila do kroků, které zákazníci nepotřebují. Stačí, aby tuto jedinečnost nezapomínala sdělovat potenciálním zákazníkům, aby nepřestala propagovat produkty Notes/Domino na úkor nového Workplace.


Jedna dobrá zpráva

Ze studie vyplývá, že na verzi R6.x již migrovalo 71% firemních zákazníků, zatímco konkurenční Microsoft se může pochlubit pouhými 57% svých zákazníků, kteří již migrovali na Exchange 2000 nebo Exchange 2003.


Autor: Emil Čelustka
Datum: 13.04.2004


Sdílet článek Seznam komentářů

Zatím nebyl přidán žádný komentář. Buďte první!


Související články:
» 

Lotus Domino 6.5 je nejlepší groupware

 (Notes/Domino R6, 21.04.2004)

» 

Chystá se "úprava" cen?

 (Notes/Domino R6, 25.03.2004)

» 

» 

» 

Lotus Notes/Domino R6.5 uvolněna

 (Notes/Domino R6, 23.10.2003)