Lotusphere přichází za vámi

Emil Čelustka, 10. března 2005, světNotes.cz

IBM a její partneři "exportují" Lotusphere do světa. Příklady z Anglie, Francie, Itálie nebo Německa dokazují, že účast na Lotusphere se dokonce dá zpeněžit. Nevěříte?

Pod hlavičkou Lotusphere Comes to You pořádají IBM a její partneři od 16. února do 14. dubna sérii seminářů, na kterých šíří evangelium Lotus. Ve státech jako jsou: Austrálie, Čína, Dánsko, Filipíny, Finsko, Indie, Japonsko, Kanada, Norsko, Nový Zéland, Singapur a Thajsko se prezentace konají výhradně pod hlavičkou IBM a jsou pro účastníky zdarma. Ve Francii, Spojených státech a Velké Británii se prezentace konají jak pod hlavičkou IBM, tak za aktivní účasti některého s partnerů. Naopak prezentace v Itálii, Německu a Rakousku jsou zajišťovány pouze partnery IBM.

Zajímavé je, že v Asii a Pacifiku prezentace pořádá jen IBM. Naopak oblast označovaná IBM jako Evropa, Střední východ a Afrika je zastoupena převážně partnery a všechny akce se konají z tzv. Západní Evropě - východ Evropy, Stření východ ani Afrika patrně nejsou obchodně příliš zajímavé oblasti.

Na všech těchto akcích můžete získat nejnovější informace o IBM Workplace (tady z označení produktu IBM vypadlo slovíčko Lotus - naznačuje to něco?), IBM Lotus Notes a Domino, IBM Websphere Portal, IBM Websphere Everyplace.


Jak na akci vydělat?
Obchodní model akcí pořádaných partnery naznačuje, že IBM akce partnerů moc nepodporuje. Díval jsem se podrobně na podmínky účasti v Německu a Rakousku a byl jsem překvapený, že většina akcí byla za registrační poplatek od 300 € výš, nejvyšší nalezená cena za dvoudenní seminář dosahovala 1.790 €. To je, bez nákladů na přepravu, cena dokonce vyšší než účast přímo na Lotusphere!

Přesto - není to zajímavý námět pro některého z každoročních českých či slovenských účastníků?


Emil Čelustka