Emil Čelustka, 3. května 2004, světNotes.cz
V dnešním díle se podíváme na Slovensko. Počet business partnerů s certifikací na produkty Lotus je v porovnání s Českem méně než poloviční.
V předchozím díle jsem se zmínil o problematické práci s databází IBM Business Partners. Protože jste se mě na to ptali, popíšu to podrobněji. Zde je cesta:
ibm.cz -> Produkty a služby -> IBM Business Partners -> Software -> For Custommers -> Find a Business Partner -> obrazovka, na které můžete zadat parametry pro vyhledávání partnerů. Pro zadání parametrů Software: Lotus a Location: Slovak je z titulní strany potřeba celkem 7 kliků myši, abych se dostal na rozumný výsledek.
Záludností této cesty je hned několik. Na titulní straně sice je volba IBM Business Partners, ale ta nevede na databázi partnerů, ale poněkud nelogicky na stránku s informacemi pro business partnery. Copak web není v první řadě pro zákazníky? Druhá zkouška čeká na zákazníky na stránce Produkty a služby - po zkušenosti z první strany už nikdo nevěří, že právě z této strany vede volba IBM Business Partners, tedy stejné heslo jako na první straně, na tu hledanou databázi. Třetí zádrhel je s volbou Software - je korektní ale dává jako výsledek partnery s alespoň jednou certifikací na libovolný softwarový produkt IBM. Pokud tady chcete změnit podmínku pro vyhledávání a kliknete na volbu Modify search, narazíte na čtvrtý zádrhel a ocitnete se zpět na stránce Produkty a služby.
Samostatný problém představuje zadávání kritérií pro vyhledávání. Už jsem zmiňoval, že nefunguje ve všech prohlížečích. Navíc ale je klasickou ukázkou toho, jak problematiku řeší programátoři - totiž bez znalosti potřeb zákazníků. Jako zákazník totiž potřebuji najít pomoc pro svůj problém (softwarový brand) ve svém městě/zemi. Ale tato dvě základní kritéria jsou umístěna na dvou obrazovkách.
Dohromady mi to přijde jako příliš moc přehmatů a na to, abych v databázi skutečně někoho našel. Vám ne?
|