DISKUSE
Jak omezit vkládání textu do textového pole z kláv... 
04.04.2024 13:55

HCL Domino na NAS QNAP (1)
20.02.2024 10:34

Vložení přílohy do dokumentu MS Word (3)
14.02.2024 20:54

Problěmy s diakritikou. (4)
06.02.2024 17:34

AI pomocnici 
15.01.2024 10:16

Export do pdf souboru (1)
12.01.2024 23:11

Agent přestává fungovat (1)
18.11.2023 06:42

RTF - Computed (2)
19.10.2023 13:00


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE
Diskusní skupina: Notes/Domino R6


VZOdesílání "Reply to all" na (ne)existující e-mail
30.03.2009
17:56:15

ID: 2889.0

VZ
Někdo pošle z internetu do firmy e-mail na více příjemců, např. "info@firma.cz", "prochazka@firma.cz", "novak@firma.cz". Jeden z těch příjemců už names.nsf dávno neexistuje, takže se odesílateli vrátí chyba něco jako "novak@firma.cz - Recipient could not be found in the Domino Directory.". Zkrátka SMTP task to odmítne ještě před zahájením přijímání pro ostatní uživatele. Nicméně tato "neexistující" adresa "novak@firma.cz" v tom doručeném e-mailu v LN zůstane. A když někdo z těch ostatních "existujících" použije "Reply to all", tak se ta adresa "novak@firma.cz" zkopíruje do pole "cc:" spolu s ostatními adresáty.
A LN při odeslání takové odpovědi neohlásí chybu "novak@firma.cz" neexistuje, nýbrž to normálně odešle, ovšem třeba na "josef.novak@jinafirma.cz", což nikde při odesílání není vidět. V odeslaném e-mailu je adresa "novak@firma.cz", ale už v Notes logu se objeví třeba adresa "josef.novak@jinafirma.cz".
Adresa "josef.novak@jinafirma.cz" existuje v jiné adresní knize, která je zadána v Directory Assistance (da.nsf).
Zkrátka: když LN při odesílání nenajde adresu "novak@firma.cz", tak pravděpodobně přes "Global domain" dokument zjistí, že "firma.cz" patří jeho k notesovské doméně a začne hledat jméno "novak" v names.nsf a pak v dalším adresáři externích firem. A když najde shodné jméno, tak to prostě zamění adresu a odešle. A pak (v tom lepším případě) se ozve nějaký pan Novák a diví se, proč mu to posíláme.
Dá se takovému nechtěnému překladu neexistující adresy nějak zabránit?
VZ Address lookup
30.03.2009
18:22:39

ID: 2889.1


Zdá se, že pomohla změna v Configuration dokumentu v poli "Adress lookup:" nastavit hodnotu na "Fullname only". Snad se to neprojeví někde jinde nějakým neočekávaným způsobem?
VZ Vedlejší efekty
01.04.2009
09:27:35

ID: 2889.2


Firma v průběhu let používala formát e-mailové adresy ve tvaru shortname@firma.cz nebo prijmeni@firma.cz, případně nejakazkratka@firma.cz. Pak se ovšem změnila firemní politika a formát internetové adresy v person dokumentech je nyní nastaven na jmeno.prijmeni@firma.cz. Po té změně tom nastavení na "Fullname only" (z původního "Fullname then Local Part") přestanou fungovat všechny adresy ve starších tvarech.
Pokud tedy zákazník poslal mail na "info@firma.cz", "prochazka@firma.cz", "novak@firma.cz" a někdo ze schránky "info@firma.cz" použije "Reply-to-all", daný mail se nepošle ani na adresu "prochazka@firma.cz", přestože taková schránka existuje. U neexistující adresy "novak@firma.cz" se správně vrátí chyba a nehledá se nějaký jiný náhodný novak v druhém adresáři.
Ale stačí doplnit tyto starší adresy v celém tvaru (včetně domény) do pole Fullname v příslušných Person dokumentech a pak to asi funguje bez problémů.
Ideální by bylo donutit dlouholeté partnery či zákazníky, aby při odesílání e-mailů používali pouze nový formát adres pro všechny příjemce, ale to se asi ještě dlouho nepodaří. A přijít o nějakou "důležitou" informaci jen proto, že to odesílatel poslal na starý formát adresy a vrátila by se mu informace o neexistenci příjemce, to by se asi nikomu nelíbilo.

Přidejte názor
Autor:
Profese:
E-mail: i
URL:
Phone:
Předmět:
Obsah příspěvku (i):

Kolikátý je den v měsíci ? (číslovkou bez tečky)