DISKUSE
šablona pro TeamRoom 
31.08.2022 13:43

Hlášení o uložení změn (4)
12.08.2022 13:23

IE vs Edge (2)
09.08.2022 08:43

telefonní seznam / adresář 
05.08.2022 09:25

Chybějící properties NotesViewColumn  (2)
29.06.2022 08:33

@SetTargetFrame (1)
24.05.2022 21:06

Hodně sloupců (8)
24.05.2022 12:18

Jazyk vzorců: Zapisování do jiné aplikace LN (2)
24.05.2022 12:10


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE

Komentáře ke článku "Jaké je povědomí o produktech Lotus Notes/Domino?"


Ivan Petruv
16.07.2003 12:28
CESKY TRH ASI NIKOHO V IBM NEZAJIMA ...
Plne se pripojuji k nazoru p. Celustky. Podpora IBM je v Cechach agregovaný příklad IMPOTENCE. Nejvic mne pobavilo, kdyz jsem se minulem Lotus Sympoziu ptal na marketingove aktivity a srovnani s aktivitami Microsoftu pana Trse a ten mi pred plenem potutelne se usmivajicich se posluchacu odpovedel ze IBM delat reklamu na Lotus nebude protoze neni marketingova firma... haaaa haaaa haaaa *:-D.
Sam jsem pred 4 lety nez jsem zalozil AdHoc stal pred rozhodnutim co koupit za groupware pro velkou pravnickou firmu. O Lotusu jsem vedel akorat to ze kdysi existoval Lotus 1-2-3 a Amicko. Obesel jsem vsechny dulezite business partnery Microsoftu co bz pro nas mohli udelat (protoze jedine co ve firme bylo byl Office a Outlook)a u jednoho z nich me poslali k Lotusu :-))). Kdyz jsem videl, co se s Lotusy da vsechno delat, tak do mesice vznikl AdHoc :-)))) Vzhledem k tomu ze ceska IBM generuje pry obrat jako jedno vetsi mesto v USA (pry jako Miami) tak se na druhou stranu tem IBM decision makerům prilis nedivim. Je to ale dost skoda. Je tu spousta sikovnych lidi, kteri s Notesy dokazi pekne veci ;-)To co dokazal udelat v Cechach marketingove Microsoft si zaslouzi klobouk dolu. Umej to pekne, lumpove :-) ip

Martin Humpolec
16.07.2003 17:34
Že by to bylo i o lidech?
Ono to možná souvisí i s otázkou lidí - o kolika lidech v ČR víte že dělají s Lotusem, o kolika z nich víte že jsou dobří administrátoři či vývojáři?
V podstatě se tu dokola melou stejní lidé, málo kdo jde do tohoto produktu, všichni se vidí jako C++ programátoři či něco podobného. Až když člověk přičichne, tak zjistí, že je to fajn produkt a že je celkem mocný.
Jak říká kolega - Microsoft je o kšeftu, Lotus je o srdci. Otázkou pouze je, zda je to špatně.
Zase na druhou stranu IBM nebere partnerům práci, ale je ochotna se podílet, přispět radou či udělat konzultaci. Takže na jednu stranu kdyby se IBM víc snažilo tak by to možná bylo jednodušší, zase když člověk potřebuje, tak jsou v IBM ochotni pomoci.

Milan Svoboda
17.07.2003 08:59
Propagace je propagace
Myslím si, že IBM by měla více LN propagovat. Samozřejmně je pro IBM výhodnější propagovat servery, protože na nich asi více vydělávají, ale asi by nebyl problém aby se reklama na server zmenšila na 3/4 stránky a na zbytek by se mohla dát reklama na LDS a LN. Je to všechno o marketingu. Produkt může být sebelepší, ale pokud o něm zákazníci nevědí tak ani existuje pouze pro znalé, ale dál se moc nešíří. Microsoft nás neustále masíruje reklamou jak jsou jeho produkty perfektní a díky tomu může prodávat své produkty, občas sporné perfektnosti.
Není-li reklama může se potencionálním zákazníkům zdát, že produkt již nebude podporován nebo jeho vývoj ukončen. IBM by se mohla občas vnutit do nějakého PC časopisu a propagovat nejen servery ale ostatní své produkty.

Ivan Petruv
17.07.2003 10:55
Srdce nebo kseft ???
Souhlasim s Martinem, ze Lotus a veci kome nej jsou v Cechach spise srdecni zalezitost nekolika osobnosti. Domnivam se ze to je spatny pristup. Korporace ale nejsou o srdci a na to mnoho LN programatoru/adminu zapomina. Korporace podnikaji JEN a POUZE za ucelem dosazeni zisku, ze ;-). Ohledne Mr. Gibbons mel minuly rok na Lotus Symp. plna usta reci o investicich, miliardach a businessu. A to ze se v Cechach negeneruji novi velci klienti pro Lotus je proste fakt. Kde by se tady taky vzali. IBM/Lotus zajimaji velke penize, velke korporace, ktere maji ustredi venku, na partnery v tak malych zemích jako jsou Cechy zbyva jen par lokalnich drobku. O tech nekolik malo velkych klientu typu Unipetrolu apod. se tady mele spousta kohoutu... Proto si myslim ze do ceske LN komunity neprichazi cerstva krev. Mladi plnokrevni hosi jaksi nemaji duvod se s Lotusem v Cechach setkat - jedou v PHPku, Ccku apod. Ta jmena, ktera se tu pet let co v branzi jsem objevuji jsou pouze stari ostrileni harcovnici. Skoda... IBM by se mela nad sebou zamyslet :-( ale to by mozna nesplnili kvartal :-))) a nedostali premie :-))))

Vít Zachodil
17.07.2003 12:12
Velký business velké modré
IBM už několikrát deklarovala změnu svého zaměření i na menší firmy a koncové uživatele, ale prakticky se to projevuje spíše ve snaze o přímý prodej HW přes internet. Jaký je rozdíl, když někdo prodá 10000 licencí LN jedné velké korpooraci se značnou slevou, nebo 10 licencí 1000 menším firmám v podstatě beze slev? Že by slibované "express" verze SW produktů konečně znamenaly nějaký průlom? Ohlášení těchto verzí bylo koncem února tohoto roku, kdy se skutečně objeví na (českém) trhu? Bude je vůbec IBM v ČR propagovat či nabízet?

Milan Svoboda
17.07.2003 13:08
Re: Velký business velké modré
Copak o to Express varianty produktů se budou nabízet i u nás, ale že by tomu někdo dělal reklamu tomu nevěřím. Takže pokud se o to člověk nezajíma tak nic neví.

Martin
18.07.2003 09:19
Express varianty
Ale express varianty se již nabízejí, jinak by to nikdo nekupoval. Nebo kdo z vás by dal za Lotus Workflow 50 000$? Portál 70 000$? Ale ty express, které jsou licencované na uživatelé se prodávají (celkem :-))

Milan Svoboda
18.07.2003 09:45
A to je přesně ono.
Jestli je pravda, že už se Express verze prodávají i u nás. Tak by mne zajímalo kdo z čtenářů už o tom slyšel.

Martin
18.07.2003 14:05
Re: A to je přesně ono
A já bych přísahal, že minimálně na symposiu o tom David mluvil. I s cenama. Tak nevím.

bubux
21.07.2003 12:50
he he ... IBM a reklama ...
He he tak kdyz se na to kouknu z ciste uzivatelskeho hlediska...
Za cely svuj zivot jsem nikdy v casopisech pro bezne uzivatele nevidel ani jednu reklamu na notesy...
Zato na hardware ji vidim docela casto...
IBM je proste banda neschopnejch lidi... Nemluvim o tech v cesku... vim ze IBM je jako totalitni systemy rizena centralne a hlavne neberou ohledy na jiny trh nez americky... vzdyt si vemte ze microsoft dela s windowsama bussiness srovnatelny s bussinessem IBM... a no na rozdil od IBM nema ruce v politice... :)) ze jo ...
Proste me serou a za ty prachy je to skoro neprodejny software... jdu do microsoftu...
Mam na pocitaci visual studio .net protoze jsem v tom mel nejaky projekt...
He he ... kdyz jsem se vracel do domino designera tak to kua bolelo...
Ale jinak jsem v pohode ... :))

Emil Čelustka
22.07.2003 21:42
RE: he he ... IBM a reklama ...
Rád bych, aby diskuzní příspěvky a komentáře tady na serveru byly pokud možno objektnivní a bez zbytečného napadání a osočování. To, co se nám zdá jako chybný krok může být z jiného úhlu pohledu rozumné a zcela praktické...
Ano, všichni bysme rádi, aby IBM konečně pochopila, jak jedinečný poklad koupí Lotus Development získala a aby na software, který nás všechny spojuje a budí naše nadšení, propagovala. Všichni bysme rádi, aby tržby softwarové divize neklesaly, aby naopak rostly a aby si zákazníci kupovali SW IBM častěji než SW konkurence. Že to bez propagace nepůjde musí být jasné už i studentovi rychlokurzu marketingu.

Ivan Petruv
23.07.2003 14:48
Asi jsem kacíř ... :-)))))
... nezlobte se na mne, ale spise nez uspech IBM preju uspech a vysoke trzby business partnerum, kteri se v potu tvare casto z cisteho nadseni (zejmena ti mensi)snazi prodavat sw IBMky za mrzkou provizi a bez jakekoli marketingove podpory. Kdyz srovnam jakou podporu vseho druhu maji partneri od Microsoftu a jakou od IBMky tak by clovek zaplakal...kdyby uměl Exchange to co umi Notesy tak se nerozmyslim se ani minutu jestli vyhodit Notesy okamzite z okna a zacit tlacit reseni na MS. Jedna vec jsou reci(resp. kecy) na konferencich a mediich a druha jaksi realita.

Martin
23.07.2003 16:18
Re: Asi jsem kacíř ... :-)))))
Ono by to asi nemělo být o mrzké provizi jako o těch službách a to je i věc kterou tlačí IBM - prodávejte služby, tam vyděláte. A myslím že to platí. Horší je přesvědčit klienty aby šly do Lotusu, zvláště když zdražil :-) ale když jim vysvětlíte, že se to evyplatí kvůli jedné aplikaci, ale musíte jich udělat víc tak to pochopí a pak zjistí sílu Lotusu a už v tom jedou. A záleží to klient od klienta, jeden má spoustu aplikací a pocit že LN vůbec nevyužívá, druhý kvůli jedné LN zakoupil a je navýsost spokojen.
Takže ano, je to pot to prodat bez marketingové podpory IBM, ale zase se do toho IBM pak necpe a služby nechá na partnera.

Ivan Petruv
23.07.2003 17:15
Re: Asi jsem kacíř... :-))))
...to ze se IBM do toho partnerovi necpe... hmmm s tim nesouhlasim... kdyz o neco jde, resp. kdyz jde o zajimavy projekt nad 100 tisic USD, tak si to IBMka chce udelat sama a na partnery vysostne kasle, ...vyhrali jsme proti IBMce nekolik tendru takze mi verte vim o cem mluvim. Je to jednoducha a efektivni strategie - mit partnery na drobky a schlamstnout ty nejzajimavejsi projekty na sluzby. Nastesti zakaznici v Cechach prestavaj bej zvedavy na 4000 na hodinu za servisního technika a 30 ti clenny tym konzultantu s Powerpointem, takze i v realu muze vyhrat David nad Goliasem.

Emil Čelustka
23.07.2003 23:20
RE: Asi jsem kacíř ... :-)))))
Je hezké, že přejete tržby hlavně BP, ale podle mě jsme s IBM na jedné lodi. Proto přát kapitánovi dobrý vítr do plachet je výhodné i pro nás ostatní plavčíky a pasažéry.
Mezi provizí, kterou poskytuje MS a IBM podstatný rozdíl není. Rozdíl je v počtu prodaných licencí. S marketingovou podporou od výrobce se prodává snadněji. Dokonce je to takový rozdíl, že např. s redakčním systémem RedSys jdeme pouze do firem, kde již Notes/Domino mají. Šance trumfnout konkurenci se platformou, o které nikdo nikdy neslyšel, je nulová.

Ivan Petruv
24.07.2003 15:05
Re: Asi jsem kacíř .... :-))))))
nevim nevim... nechci Vám kazit iluze, ale IBM je všechno jenom ne hodný kapitán...připadá mi spíš jako jednooký jednonohý uhulákaný a úlisný kapitán Flint slibující velkou odměnu a houpající se přitom v křesle s lahví ginu zatímco posádka maká... pokud jsem s někým na jedné lodi jako plavčík na cestě za pokladem - zákazníkem, nepředpokládám, že mně kapitán hodí přes palubu jakmile se loď přiblíží k Ostrovu pokladů, což se v případě IBM stává celkem často, že jde proti partnerovi.
Nic proti IBM nemám, jenom si myslím, že se chovají zejména jejich IGS stylem bližší košile než kabát, což je z hlediska byznysu celkem pochopitelné - ovšem vůči partnerům to je podivná strategie.
Schovávat se na konferencích za veliké řeči o partnerství a spolupráci a pak pro to na lokální úrovni nehnout ani prstem mi připadne jaksi malé... ale každý dělá to co umí...a v IBM to vypadá , že hlavní co lidi zajímá je jestli splní kvartál a jestli dostanou prémie....ale možná se pletu a vše je růžové a krásné...btw. Lotus prý má v Čechách roční rozpočet na marketingové akce včetně Invexu 1,5 milionu korun... to je sranda co??? ...jakmile bude MS umět to co Notesy, vystupujeme z vlaku...

Stanislav Hradilík
30.07.2003 17:00
Co podpora a lokalizace ?
Ja se pokusim taky prispet svym postrehem (kdyz uz jsem to cele vyprovokoval :-). Cetl jsem pozorne vsechny prispevky a je mi z toho vselijak. Na jedne strane bezbreha chvala produktu, na druhe problemy s vyrobcem a podporou. Budu trochu sobecky - mne nejde (jen) o marketing. U Microsoftu, at jsou jeho produkty jakekoliv a maji mnoho chyb, staci na jejich webu najit znalostni databazi a valnou vetsinu problemu pomoci ni vyresit nebo alespon zjistit priciny pripadnych potizi. Pokud takova (nebo podobna) podpora nebude existovat u jineho produktu, je to velky handicap. Nechce mi doufam nikdo tady tvrdit, ze produkty Lotus jsou zcela bezchybne. Kazdy software obsahuje chyby a pokud je nepriznava a nezverejnuje zaplaty a navody na jejich odstraneni ma u mne pri rozhodovani velke minus. Poskytne mi nekdo prosim nejakou oficialni stranku Lotusu podobnou znalostni databazi MS ? Podobne je to s lokalizaci. Mne se muze ten produkt libit sebevic v nekterem svetovem jazyce, ale pokud jej chci nasadit v ceske firme s komunikaci namirenou na vychod, zcela urcite bude pripadna lokalizace zajimat koncove uzivatele a tim nutne ovlivni moje rozhodovani.
Kazdopadne jsem rad, ze vznikla tato diskuse, ktera mi urcite pri mem rozhodovani pomuze. Diky vsem zucastnenym.

Martin Humpolec
01.08.2003 14:57
Re: Co podpora a lokalizace ?
Taková databáze samozřejmě existuje, přiznám se že nevím zda je veřejně přístupná či určená přímo partnerům. Pravděpodobná je ta druhá možnost, ale to se není co divit - IBM prosazuje práci pomocí partnerů a proto právě partneři by vám měli pomoci vyřešit všechny vaše problémy, pokud sami nestačí tak se mohou obrátit na IBM. Takže chce to jenom mít toho dobrého partnera a v klidu se na něj obracet se svými dotazy a požadavky.

Martin Humpolec
01.08.2003 15:02
Re: Co podpora a lokalizace ?
A ještě co se týká chyb - ano jsou, ano přiznávají se (dokonce je veřejně přístupná fix pack databáze) a dosud se pravidelně vydávaly updaty. V současné době IBM přešla na critical fixpack, což jsou updaty mimo řadu, které chodí tak jak přijdou, tedy relativně neplánovaně.

Ivan Petruv
04.08.2003 17:10
Link na znalostni databazi ...
Nevim jak ostatni... ale my jsme se vsechno co umime naucili jen a pouze studiem webovych konferenci a bazi ... zejmena link1 link2 a webu z nich odkazujicich. Vetsina problemu je v konferencich uspokojive resena a pokud ne tak jsou k dispozici linky do byvale supportni db, ale tam uz jsme hodne dlouho nelezli... to muselo byt hodne zle... zdravim. a co se tyce lokalizace, v cem je problem? cesky klient R6 je, R5 taky, co je jeste potreba??? ip

Ivan Petruv
04.08.2003 17:23
ještě k té lokalizaci ... azbuka
...abych nezapomněl, pro zajímavost jsme zkusili přijmout pár programátorů z širé Rusi a jejich aplikace krásně chodí v ruštině (samozřejmě v ruském R5 klientovi), takže bych se toho nebál. A celkem dobré zkušenosti jsou i s českým klientem R5 a azbukou. S arabštinou ani hebrejštinou jsme zatim nic nedělali, ale může to být zajímavé :-))))).ip

Ivan Petruv
04.08.2003 17:31
ještě jeden duležitej link
link1 by měla být oficielní stránka supportu IBM - Lotusu...

Jiří Sedláček
24.01.2006 12:44
Marketing IBM
Pokud se podíváme do historie, přístup IBM je stále stejný. Microsoft (ať si o něm myslíme cokoli) má marketing velmi propracovaný. Když se podívám několik let zpátky na produkty IBM:
- první PC,
- OS2 (Windows 3.1 si mohly o 32 bitech a tlačítkz Start jen zdát),
- aktivní prvky (routery, switche),
- topologie Token Ring 16/4 (Ethernet uměl jen 10MBps),
- NC technologie - IBM ji přestalo podporovat dřív, než se stačila uchytit,
- harddisky - prodáno Fujitsu,
- notebooky - prodáno Lenovo.


... a tak bych mohl pokračovat. To nemluvím o tom, že architektura AS400 je podle mě nepřekonatelná.

Celou dobu, co pracuji v informačních technologiích se IBM chová tak, že se reklamou moc nezatěžuje a spoléhá se na věhlas své značky. To nemluvím o tom, že divize, které okamžitě negenerují zisk, jsou dány k ledu. Je to škoda, neboť IBM je firma v mnoha směrech průkopníkem.
Jiří Sedláček