DISKUSE
Traveler se nepřipojí (2)
25.06.2020 08:20

Výběr lidí z AK tiskne jen 3 (2)
22.05.2020 07:41

Sametime 8.0.2 
20.05.2020 15:22

Access to data denied (4)
20.04.2020 15:49

IBM zastavilo provoz knowledge center 
27.03.2020 12:55

Zjištění frontendu/backendu agenta v LotusScriptu (1)
17.03.2020 20:51

export ACL do csv (1)
20.02.2020 09:54

Export textu do hlavičky MS Word dokumentu pomocí ... (1)
10.02.2020 09:14


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE

IBM vs. Radicati - kdo má pravdu?

Vytisknout článek

V mediální roztržku mezi Radicati Group a IBM Lotus přerostlo publikování článku o studii IBM Lotus & Microsoft - Corporate Messaging Market Analysis začátkem srpna toho roku.


O společnosti Radicati Group a jejích studiích jsem poprvé psal v dubnu 2004 ve článku Podíl IBM na trhu messagingu bude klesat. Studie postavená mj. na zprávách a ohlášeních IBM, v té době byla zcela zaslepené novými produkty řady Workplace, tehdy IBM nestála za komentář vůbec. Nicméně studií vrcholilo období marketingového tápání IBM a pesimistických komentářů zmatených komentátorů. IBM se ocitla pod silným mediálním tlakem a zareagovala nepřímo. Situaci jsem zachytil ve článku: Marketing Lotusu reaguje! Brzy se ale situace opět vrátila do starých kolejí, jak jsem psal ve článku Lotus Workplace všude kam se podíváš. Z dlouhodobého hlediska se sice alespoň titulní stránka Lotus.com vylepšila a neskrývá už produkty Notes/Domino pod nicneříkajícím pojmem Collaborative Messaging, ale stále to není dost.

Přestřelka

Radicati Group červnu zveřejnila studii: IBM Lotus & Microsoft - Corporate Messaging Market Analysis(studii můžete získat zde, stačí požádat - je zdarma), která logicky navazuje na předchozí studii a přidává přímé srovnání s produkty Microsoft. Nejzajímavější se je asi tento graf, který Radicati umístila na svou titulní stránku:


Graf a především jeho prognostická část na roky 2005 - 2008 prorokuje jednu pro IBM velmi nepříjemnou věc. Místo aby Workplace získával nové zákazníky, bude podle předpovědí analytiků Radicati částečně "pojídat" zákazníky Lotus Notes/Domino. Navíc, noví zákazníci zvolí spíše produkty konkurenčního Microsoftu.

IBM z letargie probudila až publicita, které se studii dostalo na serveru SearchDomino.com ve článku Domino users fuming over Radicati report publikovaném 2. srpna 2004. To se ale nelíbí především Ed Brillovi, senior manager Marketing Lotus Software. Ten prakticky okamžitě publikoval reakci ve svém osobním blogu (zde a zde) a napadl Radicati z několika nedostatků. Reakci Sary Radicati, prezidentky a CEO Radicati Group, si můžete přečíst zde. Další kroky podnikal Ed Brill, který na stránce Lotus.com publikoval článek Righting Radicati - - another view. Je perličkou, že Radicati vyčítá zprávu bez autora, ale sám se pod svůj článek podepsat neumí. K autorství se přiznal až ve svém oficiálním blogu.


Kdo má pravdu?

Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Ed Brill má v některých detailech bezesporu pravdu, ale... Především se domnívám, že IBM tak sklízí plody svého neobratného marketingového tažení v případě Workplace. Byli to pracovníci IBM, kteří někdy až naivní argumentací znejistili své věrné zákazníky. Svého času nebyl v IBM nikdo, kdo by jasně a srozumitelně dokázal odpovědět na otázku další budouctnosti produktů Notes/Domino. Kdo by dokázal říci, že tyto produkty bez jakýchkoli pochyb přijdou na trh v roce 2005 ve verzi 7, verze 8 v letech 2006 - 2007 a že se vážně uvažuje i o verzi 9. (Mimochodem, tuto argumentaci jsem podsunul Mike Loriovi v rozhovoru na letošním Lotus Symposium 2004 a už se objevuje v argumentaci IBM - je to jen náhoda?).

Není se tedy co divit, že Radicati, která podklady pro svůj výzkum získávala v kritickém období osobními rozhovory se znejistělými manažery velkých společností, musela dospět k závěrům, uvedeným ve studii. IBM teď čeká dlouhá cesta vysvětlování a osvěty. Bude potřeba uklidnit stávající zákazníky Notes/Domino, že tyto produkty mají před sebou ještě minimálně 8 let života (což je v IT skoro věčnost). Bude potřeba všem vysvětlit vzájemnou pozici Notes/Domino a Workplace, protože dosavadní argumentace byla slabá a nejasná. A bude potřeba dohnat náskok Microsoftu, který z klopýtnutí marketingu IBM těží.

Autor: Emil Čelustka
Datum: 16.08.2004


Sdílet článek Seznam komentářů
 
Od
Téma
 Datum
Karel
No jestli se Radicati men's ptali
16.08.2004 07:17

Související články:
» 

» 

Marketing Lotusu reaguje!

 (Notes/Domino R6, 26.04.2004)

» 

» 

» 

Zdražení Passport Advantage

 (Notes/Domino R7, 03.10.2005)

» 

» 

IBM vrací úder

 (Události, 01.04.2005)